e-mail marketing voordelen definities
Wist u dat |
klanten het prettig vinden als
ze persoonlijk benaderd worden op basis van hun behoeften? |
|
Email marketing
Email marketing biedt
mogelijkheden om kostenefficiënt met grote groepen klanten individuele
contacten te onderhouden. Email marketing is gebaseerd op het
one-to-one marketing principe en is als zodanig customer driven
Een belangrijke voorwaarde
voor het succesvol bedrijven van email marketing is het leveren van
personalised added value. Dit betekent dat u persoonlijke sales &
service proposities doet die perfect aansluiten bij de individuele
behoeftes van uw afzonderlijke klanten. De klant zal de toegevoegde
waarde van uw proposities waarderen en zijn toestemming verlenen om uw
informatie te ontvangen. Om dit te bewerkstelligen zult u zich in uw
klanten moeten verdiepen.
Enkele praktijk
voorbeelden:
-
speciale acties alleen sturen naar uw beste klanten
-
een klant die product x gekocht heeft,
wil wellicht wel op de hoogte gesteld worden van product y
-
een update van
uw product of dienst sturen aan gebruikers
-
verstuur een enquête formulier aan
prospects die slechts 1 keer iets van u
afgenomen hebben
-
verstuur uw klanten volautomatisch een felicitatie
mailtje tijdens hun
verjaardag
|